Nampula - Reisverslag uit Nampula, Mozambique van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu Nampula - Reisverslag uit Nampula, Mozambique van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu

Nampula

Door: Jenneke

Blijf op de hoogte en volg Jenneke

08 Maart 2005 | Mozambique, Nampula

Hallo allemaal!
Wat leuk om al jullie reacties te lezen! Na een dag in Maputo weer het vliegtuig genomen, deze keer naar Nampula, en toen ik daar aankwam had ik echt even genoeg van reizen: 7 vluchten in 1 week is echt teveel! Oliver Kroeger kwam me ophalen van het vliegveld en bij hem, zijn vrouw en zijn zoontje Peter (6) logeer ik nu. 7.00 uur ontbijt, daarna naar het SIL centre (Summer Institue of Linguistics is hier makkelijk omgezet naar Sociedade Internacional de Linguística). Komende maand zal ik daar waarschijnlijk verblijven in een van de kamers die ze voor gasten hebben ingericht. Ook kennisgemaakt met Lesley, die onderzoek heeft gedaan in Botswana naar het Naru en daarmee nu analyses moet gaan maken.
Vandaag dan toch op zoek naar een telefoon; volgende keer schrijf ik het nummer. Verder contact zoeken met een gouverneur hier, die Thilo en Oliver ook weer kennen en daarnaast uitvinden of er inderdaad een cursus Makhuwa wordt gegeven in april en mei.
Warm lijkt leuk, zon is ook goed, maar constant plakkerig van zweet is minder. Sneeuw lijkt me af en toe zo gek nog niet.

Groeten, Jenneke

  • 08 Maart 2005 - 07:11

    Erik:

    Je verlangen naar sneeuw kan je in ieder geval niet meer gelijk stellen aan een verlangen naar Nederland, want in ieder geval is in Leiden alle sneeuw weggesmolten.

  • 08 Maart 2005 - 13:02

    Marco:

    hier regent het nu inderdaad, niet heel spannend. Vanavond Schuit-Borrel, altijd gezellig natuurlijk. Zag je vriendje gister nog in de Digros, helemaal alleen, hij heeft even op Nienke (terug uit Niceragua) en mijn schouder uitgehuild... Veel plezier en succes met Makhuwa leren!

  • 09 Maart 2005 - 21:18

    Clara:

    de sneeuw is helaas weer weg hier. k ben druk bezig met het maken van een laserexamen en zaterdag gaan de bootjes het water in. ik verheug me nog meer op zondag, dan is het nestortrophy varen. ik zit in t team met guus, hanneke en hoe heet die knakker. hmmm. eerstejaars, ben zijn naam kwijt.

    knuffie uit grauw holland
    claar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mozambique, Nampula

Jenneke

Waar je allemaal niet terecht komt als taalkundig onderzoeker: veldwerk, conferenties, vakanties...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 172735

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 September 2015

2014-2015

03 Augustus 2014 - 25 Augustus 2014

Op veldwerk in Uganda

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: