veilig aan in Afrika - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu veilig aan in Afrika - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu

veilig aan in Afrika

Door: Jenneke

Blijf op de hoogte en volg Jenneke

05 Maart 2005 | Mozambique, Maputo

Pfff! Drie vluchten later zijn we (mijn koffer en ik) veilig aangekomen in Mozambique! Uiteraard moe, maar ook een rustig en lekker gevoel van ´terugkomen´: deels terug naar Portugal, omdat alles in ´t Portugees gaat, maar nog meer terugkomen in Afrika... het ruiken van zweet, uitlaatgassen, bloeiende bomen... het zien van mensen met teenslippers die van alles verkopen, gebroken straten met stukken zand, geverfde reclame op de muren... het voelen van de zon (28 graden), nieuw geld onwennig in je hand... aaaah...
Nu in Maputo geld wisselen, uitrusten, telefoon proberen te regelen in het weekend. Het gaat goed.

Jenneke

• 05 Maart 2005 - 11:54

Hilde:

Jeee! Raar hoor, gister nog in de sneeuw en nu in de zon...Maar goed om te weten dat je veilig 'thuis' bent gekomen.

• 05 Maart 2005 - 12:01

Guusje:

Meissie, wat een verschil met Nederland!! Hebben ze er niet iets facilitair nodig ;-)

• 05 Maart 2005 - 12:13

Erik:

Succes!!

• 05 Maart 2005 - 15:36

Sjoeke:

wat heb je toch een mooi leven. wat knap dat je het allemaal weet te regelen en ervan geniet. liefs, Sjoeke

• 05 Maart 2005 - 15:51

Jet:

Dag Jenneke, je vliegt echt van hot naar her! Veel succes met acclimatiseren en met je onderzoek natuurlijk.

• 05 Maart 2005 - 18:36

Peter:

gweldig jenneke, weer een nieuwe afrika ervaring voor jou. leuk dat je ons laat meegenieten via je website. Reken maar dat af en toe met je mee reuken, kijken, balen en genieten! Een fijne tijd gewenst. Peter.

• 06 Maart 2005 - 08:51

Clara:

ik ben blij dat je goed aangekomen bent. fijn ook, dat er een naam en een kaartje op deze site staan, dan heb ik tenminste een idee waar je uithangt. t was leuk om je donderdag ff te zien, meid!

de sneeuw ligt hier nog steeds, maar volgens het hogedruk gebied moet die snel gaan smelten. jammer. de winter is zoveel mooier met sneeuw.

k ga vandaag waarschijnlijk met guus naar de hiswa. lekker bootjes kijken, nieuwe handschoentjes en laarsjes regelen en als het ff meezit ook mn verjaardagswetsuite.

n hele dikke knuf uit leiden
    claar

• 06 Maart 2005 - 19:17

Hilde:

Het was erg leuk op pake's verjaardag, iedereen was as usual onder de indruk van de verhalen over jou en Afrika. We hebben gesleed en een sneeuwman gebouwd en een sneeuwengel gemaakt en er zijn de nodige ballen gevallen. Jammer dat je er niet was, maar wetend dat het bij jou 28 graden met zon is (grmbl)zou ik er niet zo mee kunnen zitten :). Hoop dat de reis naar Nampula ook goed is verlopen en dat we snel weer wat van je horen! Tijgerknuffel!

• 07 Maart 2005 - 07:48

Marlien:

Ha Jenneke,
    Fijn dat je goed bent aangekomen in Afrika. Heerlijk weer hier inderdaad. Verhaal klinkt erg bekend, net als hier dus :D.
    Groetjes uit Kaapstad!