Nee > ja - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu Nee > ja - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu

Nee > ja

Blijf op de hoogte en volg Jenneke

24 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Het eerste jaar van mijn studie was ook gedeeltelijk het eerste jaar van mijn teruggekeerde eczeem en dus was ik niet alleen volop bezig met uitzoeken hoe het studentenleven werkte, maar ook met de grenzen van mijn gezondheid zoeken, die een stuk dichterbij bleken dan eerder. Mijn motto van de middelbare school ‘als ik het wil, dan kan ik het ook’ bleek niet meer te werken: ik kon nog zo hard willen studeren of zeilen, maar als er een jeukaanval kwam, dan ging het eenvoudigweg niet.

Ik leerde dus sneller dan gewoonlijk om prioriteiten te stellen en ook om ‘nee’ te zeggen. En dat bleef een tijd een goede strategie om gezondheid en studie en vrije tijd een beetje in balans te houden.

Maar nu het eczeem al een paar jaar weg is (al weet ik niet waarheen het is en of het een enkele reis of retour heeft genomen), is er eigenlijk geen reden meer om ‘nee’ als default te hebben. En in zo’n stimulerende omgeving als Cambridge zijn er genoeg dingen om ‘ja’ tegen te zeggen, van lezingen over het weer in de ruimte tot stand-up comedy over vulkanologie. Dus heb ik het afgelopen trimester kennisgemaakt met de beginselen van het Turks, ben in de ban geraakt van salsadansen en heb me ingeschreven voor de Cambridge Half Marathon. Onder het motto ‘ik kan het wél’, met een hernieuwde brede nieuwsgierigheid, en met de nodige discipline, leer, dans en ren ik vrolijk verder. Wat is het heerlijk om weer meer erop te kunnen vertrouwen dat mijn lijf meedoet met wat ik wil!

Voor de halve marathon kan ik echter nog wel wat extra motivatie gebruiken, in de vorm van sponsoring. Hoeveel Oxfamgeiten kan ik bij elkaar lopen? vroeg ik me af, met de woordgrap ‘running a farm’, en ondertussen heb ik al een hele boerderij aan kippen, eenden en geiten bij elkaar! Zelfs een koe is mij al toegezegd als ik de 21km zal uitrennen op 10 maart. Nog even goed voor dat lijf blijven zorgen dus, en hopen dat het blijft meedoen!

Om mij online te sponsoren: www.justgiving.com/running-a-farm

Voor de razend interessante Darwin Lecture Series (o.a. over space weather): http://www.sms.cam.ac.uk/collection/1394326

  • 25 Februari 2013 - 11:15

    Joop:

    die defaultwaarde nee is ook voor mij de spijker op de zere plek! maar moet je dan terug naar de fabrikant om de default waarde in je systeem te resetten? Zo vaak gedaan in de clownscursussen: eerst 'JAAAA" roepen, en dan pas gaan bedenken of het misschien anders moet. Wie gaat er mee swèèèmen??

  • 25 Februari 2013 - 13:54

    Hedwig:

    *vind ik leuk*

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Jenneke

Waar je allemaal niet terecht komt als taalkundig onderzoeker: veldwerk, conferenties, vakanties...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1450
Totaal aantal bezoekers 172854

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 September 2015

2014-2015

03 Augustus 2014 - 25 Augustus 2014

Op veldwerk in Uganda

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: