Nieuws alle kanten op - Reisverslag uit Osnabrück, Duitsland van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu Nieuws alle kanten op - Reisverslag uit Osnabrück, Duitsland van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu

Nieuws alle kanten op

Door: Jenneke

Blijf op de hoogte en volg Jenneke

06 Maart 2009 | Duitsland, Osnabrück

Het voelde de afgelopen weken alsof ik telkens bezig was met schakelen van gevoel naar gevoel. Van opgelucht naar bang naar blij naar teleurgesteld... Telkens kwam er weer een volgend stukje informatie waarbij ik weer iets anders voelde.

Twee commissieleden spraken zich expliciet uitermate positief uit over mijn proefschrift, wat mij erg vrolijk maakte, en ook erg deed blozen. Een dag later werd besloten dat ik als een van de afgevaardigden van ons project wordt gestuurd naar een conferentie over Afrikaanse talen in de VS, met pasen. Wauw! Grote conferentie, mogelijkheid om mijn werk te presenteren en dan helemaal aan de andere kant van de oceaan: daar ben ik nog nooit geweest! Het brengt echter ook heel wat reis-organisatie met zich mee, die nog niet eenvoudig is met twee collega´s. Via e-mail ontstaan allerlei misverstanden die mij weer een knoop in mijn buik geven.

Gelukkig kwam daarna weer goed nieuws: mijn vierde paper is geaccepteerd voor publicatie in een hoog aangeschreven tijdschrift! Terwijl ik opgetogen verder mijn mail bekeek, zag ik post van degene bij wie ik gesolliciteerd heb, voor een heel interessant project. Helaas, ik ben niet in de top van de kandidaten, hoewel ze me nog op de reservelijst zouden houden. Zoef! Het volgende gevoel alweer.

Gisteren, moe van twee dagen conferentie (Duits spreken, concentreren op praatjes, netwerken) keek ik maar weer eens in mijn mail. Welk nieuws zou er nu zijn dat mijn gevoel weer een andere kant op zou gooien? Mail van mijn promotor: alle commissieleden hadden nu laten weten dat ze mijn proefschrift verdedigbaar vinden. Ik mag promoveren! Hopelijk kan ik in het volgende bericht een datum noemen, maar gisteren hebben we er in ieder geval eentje op gedronken!

  • 06 Maart 2009 - 17:21

    Wouter De Boer:

    Gefeliciteerd! Ik zal ook nog even op je proosten vanavond! :)

  • 07 Maart 2009 - 08:06

    Jet:

    Dag Jenneke,

    Je lijkt Willem wel, die zit in zijn maag met een positieve kritiek op zijn veni-aanvraag, haha. Dat is dus erg leuk, maar nu moet hij een goed weerwoord schrijven op de minpunten die zij in zijn aanvraag hebben ontdekt. Dat is dan weer stress natuurlijk.
    En je proefschrift... Misschien geen cum laude, maar zeker geen zesje, zoals je zelf zei. Volgens mij heb je tijdens je promotie minder controle over je onderzoek gehad dan je vooraf had gehoopt, waardoor je nu wellicht wat negatief terugkijkt op je onderzoek.
    Maar je best doen is tot nu toe altijd meer dan goed genoeg geweest, dus je mag erop vertrouwen dat je ook deze uitdaging aankan. En het vinden van een nieuwe baan gaat ook zeker lukken!

    Liefs

    Jet.

  • 07 Maart 2009 - 08:26

    Irene:

    Jeetje Jenneke wat een fijn en goed nieuws allemaal!

    Ik voel in ieder geval hele fijne kriebels in mijn buik voor je succesjes.

  • 07 Maart 2009 - 10:21

    Joop:

    "De weelde van het uitzicht op grote hoogten,
    dankt haar schoonheid aan het bestaan van diepe dalen" schreef ik als ondertitel bij het Jaarverslag 2002. Zolang je beide meemaakt kun je je in de dalen optrekken aan de wetenschap dat de beweging omkeerbaar is.
    'Frederik, je bent een dichter'.

  • 07 Maart 2009 - 11:20

    Maaike:

    Wat een leven! Geniet er van!

  • 08 Maart 2009 - 14:14

    Marlien:

    Zo'n emotionele achtbaan ken en dat is niet echt leuk. Maar mooi dat je mag promoveren!
    Succes met de andere dingen en tot gauw!
    Groetjes Marlien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Osnabrück

Jenneke

Waar je allemaal niet terecht komt als taalkundig onderzoeker: veldwerk, conferenties, vakanties...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 172735

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 September 2015

2014-2015

03 Augustus 2014 - 25 Augustus 2014

Op veldwerk in Uganda

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: