Het gaat echt gebeuren! - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu Het gaat echt gebeuren! - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu

Het gaat echt gebeuren!

Door: Jenneke

Blijf op de hoogte en volg Jenneke

15 Maart 2009 | Nederland, Leiden

Aan het begin van mijn promotietraject dacht ik: Zo! Ik ga onderzoek doen en dan promoveren. Aan het begin van dat promotietraject dacht de omgeving: Zo, dat moeten we nog maar eens zien.

Halverwege begon het om te draaien. Ik dacht: jemigdepemig, hoe moet dit ooit gaan lukken? De omgeving dacht: Dat zal ondertussen wel gaan lukken.

Afgelopen maandag mocht ik naar de pedel. Ik heb mijn doctoraaldiploma bij me, en de brief van de decaan (zie vorig stukje), en bel aan bij nummer 32 van het Rapenburg. In de kamer "tweede deur links" zit de pedel van de Universiteit Leiden geconcentreerd te schrijven aan een promotie-bul. Grote blauwe letters van een lange naam, op een lijntje waar ook binnenkort mijn naam getekend zal worden. De prachtige grote snor kijkt op van het formele papier, en vraagt of ik kom voor de datum. De agenda wordt geraadpleegd en we komen op 16 juni uit, om drie uur 's middags.*
Als ik weer de zon in stap, voel ik me geheel en al verbaasd: het gaat echt gebeuren! De omgeving denkt: ja, natuurlijk, dat mag wel een keer na vier-en-een-half jaar werk! Maar voor mij is het wennen, omdat ik er in het laatste jaar nog wel eens aan getwijfeld heb. Omdat het toch het einde betekent van een periode. Maar meest omdat het gewoon écht helemaal gelukt is! Wauw!


* ik hou ook een praatje vooraf waarin ik mijn onderzoek uitleg (dus schrijf 1400 uur in je agenda)

  • 15 Maart 2009 - 18:24

    Marlien:

    Gefeliciteerd! Het staat al in mijn agenda en ik heb al vrij gevraagd! En nu eerst hier maar eens van gaan genieten!
    Groetjes Marlien

  • 16 Maart 2009 - 06:39

    Mark:

    Ja natuurlijk! 16 juni, het staat in mijn agenda!

  • 16 Maart 2009 - 08:32

    Willem:

    Hartstikke mooi! Geniet er maar van!

  • 16 Maart 2009 - 15:23

    Clara:

    Hey meis,

    het is dan eindelijk zo ver. nu wordt het allemaal in het officiele jasje gestoken. goed gedaan. ik ben er zeker bij 16 juni!

    xx!

  • 16 Maart 2009 - 16:06

    Margreet:

    Super cool! Gefeliciteerd! Ik kan er helaas niet bij zijn, maar zal aan je denken.
    Liefs Margreet

  • 16 Maart 2009 - 23:24

    Sebastiaan:

    Leuk Jenneke! Gefeliciteerd! Ik kom ook luisteren.

    Groetjes, Sebastiaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Leiden

Jenneke

Waar je allemaal niet terecht komt als taalkundig onderzoeker: veldwerk, conferenties, vakanties...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 172874

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 September 2015

2014-2015

03 Augustus 2014 - 25 Augustus 2014

Op veldwerk in Uganda

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: