Verkouden... - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu Verkouden... - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu

Verkouden...

Door: Jenneke

Blijf op de hoogte en volg Jenneke

12 November 2008 | Nederland, Leiden

Als het een stelling zou zijn, was het iets als "het komt heel slecht uit om in de laatste week voordat je de tweede versie van je proefschrift inlevert verkouden te zijn".

Had ik zo'n mooie planning waarin ik deze week een geprinte versie zou doorlezen, heb ik nu niet eens de conclusie af... Normaalgesproken heb ik misschien één dag keelpijn als de rest van Nederland met griep thuisblijft. Mijn immuunsysteem werkt zó actief dat het zelfs normale stoffen als pollen aanvalt, dus virusjes worden in de kiem gesmoord en ingepakt voordat ze een kans krijgen. Normaalgesproken. Maar nee, net toen ik even goed moest concentreren en concluderen wat nu Het Antwoord van dit proefschrift was, hield mijn hoofd ermee op. Kapot. Deed niets meer behalve slijm en pijn produceren. Ik probeerde het nog op te lappen met paracetamol en cola, maar het is net als met kapotte bootjes: ducktape lijkt goed te werken, tot je het écht moet repareren. Drie dagen in bed. Zonder denken. Is eigenlijk ook wel eens lekker.

  • 12 November 2008 - 09:34

    Marlien:

    Heel veel beterschap!!
    En het komt vast helemaal goed met dat proefschrift van je! Ik heb er alle vertrouwen in. En als dat je weer helemaal beter zal worden.
    Groetjes Marlien

  • 12 November 2008 - 11:51

    Marjoke:

    Beter een virus in je hoofd dan in je proefschrift...toch?
    Laat de hersentjes maar even uitgeteld liggen en geniet ervan; het proefschrift gaart intussen wel door. Is net als met stoofpot: hoe langer je het laat staan, hoe meer smaak het krijgt. Daarom heet het ook PROEFschrift.
    Beterschap en kus, mama

  • 12 November 2008 - 14:21

    Willem:

    Komt allemaal goed. Als een verkoudheid de enige barriere is voor een afgerond proefschrift, is het nog wel te overzien, toch?
    Beterschap!

  • 12 November 2008 - 15:35

    Ac:

    niets aan toe te voegen behalve mijn eigen mee-gevoel en bemoediging... tot snel

  • 12 November 2008 - 23:43

    Pepíek:

    Heel veel beterschap, Jenneke!

    -P

  • 13 November 2008 - 10:31

    Joop:

    volle (bij)holtes blokkeren een hoofd dat leeg moet zijn voor het vullen van een proefschrift

  • 13 November 2008 - 16:12

    Jet:

    ik herken het helemaal, twee weken geleden werd ik ook ineens door een verkoudheid geveld. Ik vind het altijd zo flauw dat een verkoudheid alleen in je neus en holtes zit, maar je toch helemaal lamlegt, ook al is er met de rest van de lijf niks mis.
    Ik weigerde eerst dus aan het gevoel toe te geven, totdat ik rond 2 uur 's middags ineens alle lettertjes op mijn beeldscherm zag draaien...
    Toch maar naar bed dus, lekker slapen en een feelgood filmpje kijken. Ik kan Minoes erg aanraden :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Leiden

Jenneke

Waar je allemaal niet terecht komt als taalkundig onderzoeker: veldwerk, conferenties, vakanties...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 172735

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 September 2015

2014-2015

03 Augustus 2014 - 25 Augustus 2014

Op veldwerk in Uganda

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: