stelling 7 - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu stelling 7 - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu

stelling 7

Door: Jenneke

Blijf op de hoogte en volg Jenneke

05 November 2008 | Nederland, Leiden

Vaak is het feit dat de universiteitsraad er is belangrijker dan wat hij precies doet.

• 05 November 2008 - 08:54

Joop:

je hebt niks aan een podium als er geen publiek is dat ook luistert naar wat je 'brengt' vanaf dat podium.

• 05 November 2008 - 13:49

Jet:

Niet mee eens hoor, als de aio's en studenten weet wat de universiteitsraad voor je kan doen, dan kan die er net zo goed niet zijn.
    Vanuit de universiteit gezien gaat deze stelling natuurlijk wel op: dan kunnen ze tenminste zeggen dat ze advies van personeel en studenten in overweging nemen. Maar dan reduceer je de raad wel een beetje tot een wassen neus.

• 05 November 2008 - 13:50

Jet:

ik bedoel dus (hopeloze tikfout): als aio's en studenten NIET weten wat je u-raad voor hen kan doen, kan de raad er net zo goed niet zijn. Volgens mij moeten mensen wel bewust zijn van wat het orgaan doet, anders zal het ze koud laten.

• 06 November 2008 - 11:36

Jenneke:

Maar het belangrijkste is dan nog wel dat het college van bestuur weet dat de UR naar zijn plannen kijkt (en daar dus rekening mee houdt en tot geen al te vreemde veranderingen besluit).

• 04 December 2008 - 15:25

Willem:

Goede stelling, daar kan ik mij wel in vinden.

De stelling zou nog stelliger en mooier (vind ik) worden als je "vaak" weglaat: "Het feit dat de universiteitsraad er is, is belangrijker dan wat hij precies doet."

Kijk, dat is nou een lekker discussiepunt.