vervolg - Reisverslag uit Ilha de Moçambique, Mozambique van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu vervolg - Reisverslag uit Ilha de Moçambique, Mozambique van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu

vervolg

Door: Jenneke

Blijf op de hoogte en volg Jenneke

08 December 2006 | Mozambique, Ilha de Moçambique

Vervolg nr. 1 (zie eigenwaarde en anderwaarde):
Ik heb geprobeerd om meer te vragen, in het kader van de rondgaande circel, maar het blijkt lastig vragen als het eten niet te vertrouwen is voor Westerse darmen en als je geen tijd hebt om te zitten om je haar te laten vlechten. Met de buurvrouwen is het dus nog steeds meer geven dan terug ontvangen, want veel meer valt er niet te vragen. Deze energie zal wel via het meerrichtingsverkeer komen. Mijn informanten echter, kunnen me wel wat geven: hun tijd en inzichten, en gelukkig doen ze dat ook. Zelfs in de stromende regen met een reistijd van een uur komen ze naar mijn huis om te werken. Jippie!

Vervolg nr. 2 (zie discussiefeestje)
We hebben een machtig mooie discussie gehad met veel lachen en corrigeren, waardoor ik de laatste open eindjes wat dichter kan knopen. En deze keer hadden we wel cola en fanta.

Vervolg nr. 3:
Papa is op bezoek! Overal heerlijk begroet, gezegd dat hij zo jong is, dat we op elkaar lijken, gevraagd hoe het thuis is, met mama. Morgen met dhow naar mooi strand zeilen en daar een nacht blijven.

Vervolg nr. 4 (zie wijsheid voor vandaag):
Wie zijn vrouw verliest is weduwnaar, wie haar man verliest, weduwe. Kinderen zonder ouders heten wezen. Hoe heten ouders van wie een kind overlijdt?

Liefs, Jenneke

• 08 December 2006 - 23:35

Marjoke:

Ik weet niet hoe ouders heten van wie een kind overlijdt. Ik denk dat het te erg is om een naam te hebben.
    Weet je, ouders van een overleden kind hebben al een stukje van hun hart weer terug naar huis gebracht.

Kus, mama

• 10 December 2006 - 19:51

Ina:

Fijn dat je vader er is. Veel plezier samen in deze laatste weken. We kijken uit naar je terugkomst.