bijna weg, bijna terug - Reisverslag uit Ilha de Moçambique, Mozambique van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu bijna weg, bijna terug - Reisverslag uit Ilha de Moçambique, Mozambique van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu

bijna weg, bijna terug

Door: Jenneke

Blijf op de hoogte en volg Jenneke

13 December 2006 | Mozambique, Ilha de Moçambique

Zaterdag naar prachtig strand aan de overkant van de baai gezeild met Joop, en daar een nacht gebleven in een huisje waar je alleen het brommen van de golven hoort, het wapperen van palmen en kwetteren van exotische vogels. Rust.
Nu is het bekende bijna-weg bijna-terug gevoel er weer: ja, ik wil dolgraag naar Nederland, waar alles zo lekker geregeld is en waar ik me thuis voel. En ja, ik wil ook dolgraag blijven op dit eiland waar ik een uiterst interessante taal hoor, waar elke dag de zon schijnt, waar veel gelachen wordt, waar ik rond kan lopen zonder me maar één keer onveilig te voelen, waar ik vandaag een laatste lunch had met al mijn informanten, waar papa ontzettende gein heeft met alle kinderen op een bankje buiten, waar de kerk in een spontaan dankjewel-gezang uitbarstte toen ik vertelde dat afgelopen zondag de laatste keer was.
Het vraagt veel energie: de administratieve dingen regelen, de laatste Makhuwa vragen beantwoorden, maar vooral het dag zeggen vanuit je hart, poe! Na gisteren even een dagje helemaal op te zijn, is die energie er nu weer. Ik ben vastbesloten om er met papa en alle Ilha-vrienden een schitterende laatste dag van te maken!
Liefs, Jenneke

  • 13 December 2006 - 16:29

    Marlien:

    Goede thuisreis! Kom maar maar weer veilig terug in ons koude en natte kikkerlandje!
    Groetjes Marlien

  • 13 December 2006 - 17:14

    Ari:

    Heel veel plezier dan nog op 'jouw' mooie Ilha. Geniet er van.
    Ik wens jullie een voorspoedige (lange) reis straks en tot ziens in het natte Olanda.

  • 14 December 2006 - 11:00

    Clara:

    Heel veel plezier op je laatste dagje. En ook al moet je weg, het is niet voor altijd! weerzien is altijd een goed vooruitzicht!

    dikke kus en tot gauw, lieve meid.

    Claar

  • 14 December 2006 - 12:37

    Jet:

    Dag Jenneke,
    Ik verheug me er in elk geval op om je weer terug te zien na zoveel tijd.
    groetjes

    Jet.

  • 15 December 2006 - 15:49

    Esz:

    Goede reis meissie!!

    Kus
    Guusje

  • 16 December 2006 - 08:59

    Marjoke:

    Wie met zijn hart reist is overal thuis; wat heerlijk dat jij zo'n groot hart hebt! Wij delen, ver weg en dichtbij, dat maakt niet uit. Dankjewel en tot gauw! Kus, mama

  • 18 December 2006 - 11:42

    Esz:

    Vanochtend vertrokken om 7 uur - een mooie zes graden boven nul

    Vanochtend om 9 uur aangekomen in het mooie Oldenzaal- Brrr, een mooie graad onder nul!!

    Meis, ik hoop dat je een goede vlucht hebt gehad. En dat mijn te vroeg gestuurde verjaardagskaartje je toch veel plezier doet!

    Hopelijk tot snel!!
    Guus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mozambique, Ilha de Moçambique

Jenneke

Waar je allemaal niet terecht komt als taalkundig onderzoeker: veldwerk, conferenties, vakanties...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 172846

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 September 2015

2014-2015

03 Augustus 2014 - 25 Augustus 2014

Op veldwerk in Uganda

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: