SMOG - Reisverslag uit Tervuren, België van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu SMOG - Reisverslag uit Tervuren, België van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu

SMOG

Door: Jenneke

Blijf op de hoogte en volg Jenneke

10 Februari 2010 | België, Tervuren

“Dames en heren, er is een SMOG vervuilingspiek. Het is de taak van ons allen om de lucht schoon te houden. Dank u dat u reist met het openbaar vervoer!” Maar of dat zoveel helpt… Elke woensdagavond ga ik met de metro naar tapdansen. Eerst lijn 1 naar Kunst-Wet en dan overstappen op lijn 6. Tegen de tijd dat ik met nog na-wiebelende voeten weer de terugweg onder de grond heb afgelegd, moet ik niezen. Geen wonder, want als ik mijn neus snuit, is mijn zakdoek zwart: allemaal metrostof. Dat is helemaal geen fijn stof, maar misschien wel fijnstof. Al zie ik er nog geen auto minder om rijden, als ik uit de tram naar buiten kijk.

Vandaag ligt er een mooi wit laagje over de hele stad, van sneeuw die knerp-knerp onder je schoenen doet. Soms dwarrelt er nog een verdwaald vlokje door de lucht. Romantisch weer voor Sint Valentijn, denk ik, want dat is komende zondag. Dat kan je zien in elke rood-roze etalage. Snow is in the air, dus, en love is in the air. Maar smog? Ik denk dat ik weet waar SMOG eigenlijk voor staat: Sneeuw Met je Onbekende Geliefde.

• 10 Februari 2010 - 07:33

Weedebee: