Wilbert en gezondheid weg - Reisverslag uit Nampula, Mozambique van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu Wilbert en gezondheid weg - Reisverslag uit Nampula, Mozambique van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu

Wilbert en gezondheid weg

Door: Jenneke

Blijf op de hoogte en volg Jenneke

13 November 2006 | Mozambique, Nampula

Later de mooiere verhalen, hier eerst de droge informatie. Waar zal ik eens beginnen met de update? Chronologisch dan maar...
1-3 november met Wilbert naar Nacala, dat was een verrassing voor mij: over de baai peddelen naar een noch onbewoond, noch eiland, met een stil strand, een simpel hutje en verder alleen de sterren en wij. Kon niet beter! Weekend erna de trein gepakt naar Cuamba en terug en begin vorige week nog uitgerust op Ilha (hierover later meer). Woensdag naar Nampula en donderdag Wilbert weer naar huis, snifs.
Helaas moest ik die donderdag niet alleen Wilbert missen, maar ook mijn gezondheid. Het was al mis voordat W vertrok, maar bij de tweede malariapiek viel ik echt om. Helaas had ik daarbij ook een amoebe, die er wsch al langer zat, dus elk uur naar de wc, ook 's nachts. Zaterdag was ik zo uitgedroogd dat de dokter me vijf uur aan het infuus heeft gelegd. Dat hielp: ik voelde toen niet alleen mijn skelet, maar ook de rest van mijn lichaam weer. Vandaag stukken beter: ik loop weer!
Ben verschrikkelijk dankbaar dat mijn vrienden Krögers me zo helpen, en dat ik allerlei smsjes van her en der krijg. Nu nog even doorgaan met antibiotica en smerig spul drinken en hopen dat ik beter blijf!
Liefs,
Jenneke

  • 13 November 2006 - 10:49

    Joop:

    mensen vragen me hier of ik me niet vreselijk zorgen maak nu je gezondheid je even in de steek laat en je zo ver weg zit. Maar ik ben hier en jij bent jij en er zijn lieve vrienden overal. Het ga en gaat je goed, daar vertrouw ik op.

  • 13 November 2006 - 12:10

    Clara:

    lieve meid,

    malaria? welke soort? komt dat weer in orde? lig je in het ziekenhuis? je krijgt een dikke knuffel en heel veel sterkte toegestuurd van mij! hou je taai! je komt er doorheen!

    groetjes uit een kleurrijk, herfstig nederland.

    dikke kus
    clara

  • 13 November 2006 - 15:11

    A&I:

    Bij Wilbert geweest en alle verhalen en foto's gezien, Ilha en Nacala geGoogleEarthed. Fijn dat het met jou weer wat beter gaat, dat was wel even een domper of twee...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mozambique, Nampula

Jenneke

Waar je allemaal niet terecht komt als taalkundig onderzoeker: veldwerk, conferenties, vakanties...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 172861

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 September 2015

2014-2015

03 Augustus 2014 - 25 Augustus 2014

Op veldwerk in Uganda

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: