Vier armen, een frisse neus en moddervoeten - Reisverslag uit Tervuren, België van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu Vier armen, een frisse neus en moddervoeten - Reisverslag uit Tervuren, België van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu

Vier armen, een frisse neus en moddervoeten

Door: Jenneke

Blijf op de hoogte en volg Jenneke

02 Februari 2010 | België, Tervuren

Met vier armen in drie kleuren naar de Villalobar... dat klinkt als carnaval, maar het zijn gewoon weer wat haltes van tram 44. En bij 'Vier Armen' ben ik vanochtend uitgestapt. Gewoon, omdat ik dacht: laat ik vanaf hier gaan lopen, ik heb toch mijn bergschoenen aan!
Voor een paar minuten loop ik langs de drukke weg, maar dan zie ik een paadje daarnaast, dat door het bos loopt. Met aan de ene kant de Tervurenlaan en aan de andere kant de Koninklijke Golf Club van België (privaat eigendom), loop ik onder de bomen en over de sneeuw. Het begint al licht te worden als ik in de buurt van het dorp Tervuren kom. 'Ting ting!' daar zoeft de volgende tram voorbij, terwijl ik mijn 30 minuten beweging per dag ruimschoots haal. Het begint ondertussen weer licht te sneeuwen.
Ik krijg de jazz-fontein in het oog (zie http://www.tomfrantzen.be/nl/arta.htm), die met dit weer toch wat statisch overkomt. De krokodil met contrabas droomt vast van de warme Congorivier, en de toeterende kikkers willen eigenlijk liever in de modder liggen. Ik weet dat ik nu alleen nog door het park hoef, waarna ik met veel modder (maar zonder kikkers) een kwartier te laat mijn kantoor in kom lopen. Mijn benen prikkelen en mijn hoofd begint met een frisse neus aan een dag lekker werken!