Genieten uit en thuis - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu Genieten uit en thuis - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu

Genieten uit en thuis

Blijf op de hoogte en volg Jenneke

09 September 2012 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Van Stockholm naar Cambridge naar Nijmegen naar Cambridge naar Manchester naar Cambridge.

Dat waren de afgelopen weken, waarin ik geweldig heb genoten. Voor Stockholm zie vorig bericht; in Nijmegen genoot ik van de dag waar ik al een tijd naar uitkeek: Hilde en Maartens bruiloft! Waar het op vrijdag nog hard waaide en regenachtig was buiten, straalden zaterdag zowel de zon als de bruid en bruidegom. Natasja’s haar-en-make-up-service was ‘s ochtends al vroeg bezig met krullen en kleuren, voordat De Jurk werd aangetrokken. Ik zag de kleine Tijger daarna vol verwachting en geluk en ze zag er zó prachtig uit dat ik tranen in mijn ogen kreeg. Dat gebeurde tijdens de dag nog een aantal keer, omdat een heel persoonlijke ‘babs’ ze heeft getrouwd, omdat alles en iedereen blij was en gewoon omdat het zo bijzonder is als je stilstaat bij zoveel liefde in zo’n mooie relatie als Hilde en Maarten hebben. Zelden heb ik met meer overtuiging en plezier mijn handtekening gezet!

In Manchester was het daarna genieten van interessante praatjes van de Linguistics Association of Great Britain, en een goed gevoel over mijn eigen presentatie: zelfs aan het eind van de dag zat men men open ogen begrijpend te knikken bij wat ik uitlegde. Helaas kon ik niet blijven voor het conferentiediner, maar gelukkig was dat met een goede reden: Johan en Alice kwamen op bezoek!

Dat was samen genieten in Cambridge: weer een ander College bekeken, baked potatoe en een goed gesprek voor de lunch, King’s Chapel bewonderd, langs de rivier de Cam naar Grantchester gelopen voor scones en een goed gesprek onder de appelbomen en afsluiten met een biertje op het terras van de Granta, compleet met party poppers om te vieren dat we bijna een jaar in Cambridge wonen. Dank!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Jenneke

Waar je allemaal niet terecht komt als taalkundig onderzoeker: veldwerk, conferenties, vakanties...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 172836

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 September 2015

2014-2015

03 Augustus 2014 - 25 Augustus 2014

Op veldwerk in Uganda

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: