Burgerlijk - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu Burgerlijk - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu

Burgerlijk

Door: Jenneke

Blijf op de hoogte en volg Jenneke

09 Oktober 2011 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Vorige week zondag stond ik op uit mijn Ikea-bed, maakte fluitend de badkamer schoon tot in de hoekjes, stapte met oma’s koekblik vol knijpers de najaarszon in en hing met een intens gevoel van voldoening de was op, aan de droogmolen midden in ons eigen tuintje. De grijsgestreepte poes van buurvrouw Brenda kwam door het gat in de heg om huisje en boompje compleet te maken. Een vreemd tegenstrijdig gevoel overviel me: aan de ene kant maakten Peter Pan en Youp van ’t Hek me belachelijk (“Ze heeft zelfs een heggeschaar gekocht! Bwoehaha!”) en aan de andere kant klonk een ontspannen zucht van March Hare en Dalai Lama (“Eindelijk een plaats voor rust!”). Aan het eind van die dag rook het huis naar cake, kwam Wilbert aan uit Nederland, en wist ik de conclusie:

Het is goed om kind en rebel levend te houden, het is heerlijk om te reizen, het is aan te raden om uitdagingen aan te gaan. Het is óók goed om tegelijkertijd volwassen te kunnen zijn, het is heerlijk om van een reis terug te komen, en het is na twee jaar half-hier-half-daar te hebben gewoond en heen en weer getreind een ongekend genot om één thuis te hebben waar ik meer dan drie avonden per week mijn lief zie. Noem mij maar burgerlijk. Maar deze burger woont wél in Cambridge.

  • 09 Oktober 2011 - 18:14

    Hedwig:

    Home sweet home

    Hier na een zomerse 3 oktober nu maar aan de hutspot.

  • 09 Oktober 2011 - 19:05

    Haddock:

    Uiteindelijk wordt iedere student toch een keer burger......................;-) Is niet erg zolang het maar niet saai wordt! En dat acht ik bij jou niet waarschijnlijk.

    greetz.

  • 09 Oktober 2011 - 19:08

    Jet:

    Hihi, gelukkig dat je die bank niet gekocht hebt, stel je voor dat je gezicht zo blijft staan :-)

    Veel plezier met opstarten.

    Jet

  • 09 Oktober 2011 - 19:55

    Willem:

    Het leukste vind ik de afwisseling. De ene zaterdag de heg knippen en samen met Jet voor de hele week boodschappen doen bij de C1000. Dan op een zondag met een vriend naar een dienst van de Boeddhistische kerk in San Francisco. Dan met mede-conferentiegangers op zoek gaan naar een bos vol redwoodbomen. Vervolgens met andere vrienden verdwaald raken in de Walmart. En daarna vind ik het het weer heerlijk om lekker burgerlijk het gras te maaien, ramen te wassen en bladeren te aanharken.

    Ik weet nu hoe het misgaat als ik teveel reis. Dan zit ik ergens op een vliegveld, zonder dat ik weet waar ik ben, waar ik heen ga en hoe laat het is. Dat had ik een keertje. Dat is een duidelijk teken om weer naar huis te gaan en gewoon blaadjes aan te harken. :-)

  • 09 Oktober 2011 - 20:24

    Joop:

    zo is het: huys goet huys

  • 10 Oktober 2011 - 08:49

    Janine:

    er is geen ontkomen aan, op een gegeven moment is burgerlijk niet meer saai, maar knus/fijn en beregezellig!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Jenneke

Waar je allemaal niet terecht komt als taalkundig onderzoeker: veldwerk, conferenties, vakanties...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 172840

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 September 2015

2014-2015

03 Augustus 2014 - 25 Augustus 2014

Op veldwerk in Uganda

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: