Slaap - Reisverslag uit Brussel, België van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu Slaap - Reisverslag uit Brussel, België van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu

Slaap

Door: Jenneke

Blijf op de hoogte en volg Jenneke

30 Augustus 2010 | België, Brussel

Het was vandaag zelfs zo erg dat ik iets heel ongewoons gedaan heb. De vorige keren dat ik dit middel inzette kreeg ik maagpijn of begon ik te trillen, maar je moet toch wat als in de trein, de tram en je kantoor je ogen toevallen terwijl je eigenlijk dat taalkundige boek wilt lezen. Met de wallen onder mijn ogen toog ik dus vanochtend naar het keukentje en schonk een kop koffie in. Jakkes. Maar goed: óf ik word er wakker van, óf nog beroerder waarmee ik een geldig excuus heb om echt te gaan slapen. Gelukkig is het dat eerste en kan ik ‘s middags best nog wat werken.

Zo tegen de avond is het effect echter verdwenen. Gapend neem ik de tram en daarna meteen maar de metro naar de stad. Ik stap binnen bij Lush, want ik mag een badbal uitzoeken! Vanavond zal ik de dynamische volheid van de vorige week (conferentie: spanning voor twee presentaties, netwerken, logees, verjaardagen en diverse etentjes met weer andere mensen) in een warm bad van mij af laten glijden. Sniffel-snuffel gaat mijn neus langs het sandelhout, vanille, lavendel van de zeepjes en bubbels met de mooste namen: van ‘purple bain’ tot ‘l’une de miel’. Thuis lees ik nog anderhalf uur, om het bad te verdienen waarmee ik mij -naar de naam van mijn bruisbal- ‘dans les bras de Morphée’ vlij…

  • 30 Augustus 2010 - 20:24

    Willem:

    Zo te horen hebben wij het juiste bad voor jou! Je laat het vollopen, gooit er wat badschuim in en gaat lekker zitten.

    Is het badschuim na 10 minuutjes verdwenen? Geen paniek! Je drukt op de knop, een whirlpool-ding gaat aan het werk en voor je het weet schuimen de bubbels weer over de rand!

    Nooit meer schuimloos gebadder; als dat niet onmisbaar is...

  • 30 Augustus 2010 - 20:28

    Joop:

    alleen nog hopen dat je van het uit bad stappen en afdrogen niet meer echt wakker wordt... maar wie weet heeft Morfeus wel armen van warme dikke zachte badstof. Van die echte grmpflde mlpfldpl waaaahhhhhh.

  • 31 Augustus 2010 - 08:47

    Hilde:

    Jahaaaaa, de Lush! Het is pas een badderfeest, als er een badbal van de Lush in je bad is geweest! Hier staat voor de herfst al een voorraadje klaar....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Brussel

Jenneke

Waar je allemaal niet terecht komt als taalkundig onderzoeker: veldwerk, conferenties, vakanties...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 172818

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 September 2015

2014-2015

03 Augustus 2014 - 25 Augustus 2014

Op veldwerk in Uganda

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: