eerste over de finish! - Reisverslag uit Gravedona, Italië van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu eerste over de finish! - Reisverslag uit Gravedona, Italië van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu

eerste over de finish!

Door: Jenneke

Blijf op de hoogte en volg Jenneke

30 Juli 2010 | Italië, Gravedona

'Okee - okidee - okido!' kwam er de afgelopen weken zo nu en dan voorbij, en daarom hebben Wilbert en ik besloten dat de naamloze, spiksplinternieuwe boot van de Blauwe Schuit, die nog nooit het water in geweest was, vanaf het begin van de week 'Okidee' gedoopt moet worden. Met blauwe tape knip en plak ik de naam op de romp en wens haar een behouden en succesvolle vaart toe.

Hoewel de Italianen beloofd hadden dat elke dag om twaalf uur de wind aan zou gaan, blijven we dinsdag en woensdag van een tot drie uur dobberen op het Comomeer, maar dan komt toch de thermale zuidenwind opzetten. Langzaam komen stuurman en bemanning uit hun wachten-op-de-wind-modus en als het vijf minutensein klinkt begint er iets te kriebelen dat gelukkig vlak daarna in pure concentratie overgaat. Mooi starten, snel naar de bovenboei, spinnaker zetten... en hee: waar is de rest nu gebleven? Ineens liggen we in de tweede race van vandaag helemaal vooraan! Dat is nog nooit voorgekomen! We hebben blijkbaar goed gekozen waar de wind het hardst was, en we weten het tot het eind vol te houden: als eerste over de finish! In het klassement staan we nu zevende, maar het wordt morgen heel spannend waar de Okidee in de einduitslag gaat staan...

• 31 Juli 2010 - 08:03

Joop:

wat heerlijk om het 'gedoe' van midden in een veld in weg gezeten te worden voor te kunnen blijven!
    GO OKIDEE!!

Jet

• 03 Augustus 2010 - 13:06

Guusz:

En 7de is het gebleven!! Kortom Okidee is een goed idee geweest ;-)