Een slippery nipple is massa's lekker - Reisverslag uit Brussel, België van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu Een slippery nipple is massa's lekker - Reisverslag uit Brussel, België van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu

Een slippery nipple is massa's lekker

Door: Jenneke

Blijf op de hoogte en volg Jenneke

04 Maart 2010 | België, Brussel

“En, hoe is Brussel? Leuke stad?” vragen de Nederlanders mij zo nu en dan. “Geen idee,” moet ik dan toegeven. Want hoewel ik er nu bijna een half jaar woon, heb ik nog maar bar weinig van de stad gezien. Overdag ben ik aan het werk in een dorp buiten Brussel en ‘s avonds is de boel gesloten, ga ik tapdansen óf ben ik alweer onderweg naar Leiden, waar ik de weekenden doorbreng. Maar dinsdag heb ik weer een stukje Brussel leren kennen, samen met een taalkundige die vorig jaar in Brussel haar proefschrift verdedigde, en een Brusselse vriendin van haar.

Om half zeven ontmoet ik Lobke en Rosalie op het station, vanwaar we een stuk stad doorsteken op zoek naar een plek om samen te eten. Hier en daar herken ik winkeltjes en straathoeken, maar nog altijd weet ik niet hoe je van het ene punt naar het andere komt. Rosalie loodst ons door het toeristische centrum naar een populair Ethiopisch restaurant, waar we samen een schotel delen: lekker met onze vingers in het eten (wat drie dagen later nog als geurige herinnering aan je hand hangt). Een gerecht met linzen heeft een saus met wel 25 kruiden, vertelt de ober. Het mengsel heeft een hoog waar-doet-dit-me-ook-alweer-aan-denken?-gehalte. Maar nog voordat alle injera-pannenkoeken op zijn, moet Rosalie er weer vandoor; ze gaat ‘zumba-en’, vertelt ze. Ergens ben ik verbaasd dat het werkwoord niet ‘zumb-eren’ is, want de Belgen kunnen op die manier een heleboel werkwoorden maken: stockeren (opslaan), paniekeren (in paniek raken), soigneren (verzorgen)…

Enfin, verder op de avond zal ik in café ‘Bonnefooi’ nog wel andere vreemde woorden gebruiken. Wat te denken van een kleine conversatie met een wildvreemde man waarin de woorden ‘slippery nipple’ voorkomen? –laat dit even rustig op je fantasie inwerken voordat je de relatief saaie context leest waarin ik dit zei– Puur en alleen om te shockeren is dit de naam van een shot Sambuca-Baileys, dat ik bij de barman bestel, samen met een ‘Baby Guinness’ voor Lobke (Kahlua-Baileys). Het was een heel gezellige avond! Of, zoals sommige Vlamingen zeggen, het was ‘echt de max’!

Minstens zo gezellig hoop ik dat het komend weekend wordt. Mijn derde weekend in Brussel, want Clara komt mij opzoeken! Zaterdagavond is het -wat een mazzel- Museum Night Fever. We hebben al een mooi museum uitgezocht, met een tentoonstelling van prachtige papieren versies van 15e eeuwse kostuums. En zondagochtend mogen we uit ontbijten, bij Le Pain Quotidien hier op de hoek: dat wordt vast ‘massa’s lekker’!


zie voor het Jubelparkmuseum met 'Een Renaissance in papier': http://www.kmkg-mrah.be/newnl/index.asp?id=2172

  • 05 Maart 2010 - 06:58

    Clara:

    Ha, ik heb er in ieder geval zin in!

    xx

  • 05 Maart 2010 - 08:50

    Muizen:

    wat te denken van een 'kapotte tegelfluit'? Knijp een citroen uit in een glas volle melk met een schep suiker. Ga 5 minuten wat anders doen. Als je terugkomt wil je nog maar één ding: hangen aan het koord van de alarmfluit en het glas zo snel mogelijk door de gootsteen kieperen. De opluchting die je daarna voelt als je een glaasje prik drinkt... heerlijk!!

  • 05 Maart 2010 - 08:57

    Lobke:

    haaaahahahaha! Dat vat de avond inderdaad zowat samen. Bedankt voor de leuke 'date', dat moeten we nog doen. Amuseer jullie dit weekend in het museum! :) x

  • 05 Maart 2010 - 09:31

    Weedebee:

    Awel, zunne nippel... En ik maar denken dat je je intieme lichaamsdelen stiekem van de lente had laten proeven. ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Brussel

Jenneke

Waar je allemaal niet terecht komt als taalkundig onderzoeker: veldwerk, conferenties, vakanties...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 518
Totaal aantal bezoekers 172853

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 September 2015

2014-2015

03 Augustus 2014 - 25 Augustus 2014

Op veldwerk in Uganda

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: