En wat ga je nu doen? - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu En wat ga je nu doen? - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu

En wat ga je nu doen?

Door: Jenneke

Blijf op de hoogte en volg Jenneke

07 Juli 2009 | Nederland, Leiden

Bij het eerste woord van de NWO-mail wist ik het al: "Helaas hebben wij..". Geen Rubicon onderzoekssubsidie voor mij. Geen 20 maanden werken met slimme mensen in Edinburgh. Geen vliegende start van mijn carrière als taalkundige.

Het voelde verslagen en mijn hoofd stond op slecht weer. Eerlijk gezegd was ik verbaasd dat het buiten niet ook aan het regenen was. Alsof die stompzinnige zon niet eventjes z'n stralen bij zich houden kon. Maar nee, het was gewoon Echt Zomer. En dan is het moeilijk om je baal-bui niet te laten opdrogen. Ik liet me meelokken naar zee: limonade en een kleed, brood en bikini. Picknicken met Willem en Jet. Warm op je schouders en wind langs je oren en waden in de golven.

Bij het eerste woord van de brief van de Radboudstichting wist ik het ook al: "Graag bericht ik u...". Wél een beurs voor een aanvullend studiejaar filosofie! Gisteren puzzelde ik een mooi programma in elkaar. Op woensdag "antieke wijsbegeerte", in het tweede semester "metafysica" en het hele jaar door een werkgroep "filosofische reflectie op actuele vraagstukken". Wauw!

  • 07 Juli 2009 - 11:42

    Wouter De Boer:

    Grappig! Mijn grote broer loopt in Nijmegen nog een halfjaartje rond als junior-onderzoeker (zijn proefschrift afrondend). Maar die is van de middeleeuwse wijsbegeerte, dus ik denk niet dat jullie elkaar in college zullen treffen.

  • 07 Juli 2009 - 12:40

    Joop:

    yana da kiau, zegt een Hausa. Hij is met schoonheid. 'Hebben' of 'zijn met' is een mooie om over te filosoferen. Het is lastig om niet een verwachting te maken tot iets wat ik heb. Wil ik rechten ontlenen aan wat ik denk te 'hebben', of kan ik accepteren dat ik 'ben met' wat bij mij is. Nijmegen is een prachtplek om te zijn. Geluk!

  • 21 September 2009 - 16:36

    Irene:

    Wat was je mooi, wat was je mooi!
    Jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar zo zie ik je toch nog even.

    Misschien gek hoor.
    Maar ik denk:

    Al dat mooie strakke zwart. Zo strak in orde, zo strak in pak.
    Welke onderbroek zou ze daaronder aan hebben?

    :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Leiden

Jenneke

Waar je allemaal niet terecht komt als taalkundig onderzoeker: veldwerk, conferenties, vakanties...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 172857

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 September 2015

2014-2015

03 Augustus 2014 - 25 Augustus 2014

Op veldwerk in Uganda

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: