plan B - Reisverslag uit Ilha de Moçambique, Mozambique van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu plan B - Reisverslag uit Ilha de Moçambique, Mozambique van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu

plan B

Door: Jenneke

Blijf op de hoogte en volg Jenneke

09 Augustus 2005 | Mozambique, Ilha de Moçambique

Ik dacht vorige week: ik stem voor plan B. Koffers pakken, leave Mozambique to the mozzies, het eerste vliegtuig terug.
Ik vind nog steeds tenminste eens per dag dat plan A stinkt, maar om niet compleet te balen van mijn data als ik terugkom, heb ik besloten plan A een zoveelste kans te geven en maar door te werken.
Het wordt steeds moeilijker om mezelf te schoppen tot werk, opstaan, eten maken etc, vooral omdat ik dat al vijf maanden doe en er niemand is die nu eens zegt wat ik vandaag moet doen. Alles moet zelf besloten worden en gemotiveerd. Kortom: volhouden en veel werken om maar geen tijd te hebben om te denken aan wat hier niet leuk is en daar wel.
Natuurlijk is dit de negatieve helft van het plaatje, daarnaast toch genieten van de tijd dat ik weg ben van het eiland, want dat is altijd goed. Afgelopen vrijdag bijvoorbeeld, toen ik door de Zweedse vrienden werd uitgenodigd mee te gaan op een dhow naar een eilandje vlakbij het Ilha. Met verbrande neus en mooie schelpen teruggekomen.
Werkwijs is het steeds verwarrender omdat informant A de ene dag zegt dat het een goede zin is en informant D dat het twijfelachtig is en de volgende dag zeggen ze beiden dat het een ongrammaticale zin is. Ik kan er geen chocola van maken.
Enfin, dat waren weer wat gedachten, als iemand een plan C heeft, hoor ik het graag...
Jenneke

  • 11 Augustus 2005 - 09:55

    Joop:

    plan C? misschien moet het geen chocola worden maar een keukenkastje?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mozambique, Ilha de Moçambique

Jenneke

Waar je allemaal niet terecht komt als taalkundig onderzoeker: veldwerk, conferenties, vakanties...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 172863

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 September 2015

2014-2015

03 Augustus 2014 - 25 Augustus 2014

Op veldwerk in Uganda

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: