vrij-gezellige dag - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu vrij-gezellige dag - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu

vrij-gezellige dag

Door: Jenneke

Blijf op de hoogte en volg Jenneke

06 Mei 2008 | Nederland, Leiden

A
Dat was de letter die ik vorige week maandag in mijn brievenbus vond. Nu vind je niet vaak een letter in je brievenbus, zonder afzender of bijgaand schrijven, maar wel in de week voor je vrijgezellendag.
K
Was de volgende letter, die op de dag zelf naast mijn bed lag, met daarbij de opdracht mij klaar te maken voor een leuke dag. Om 10.30 mocht ik naar mijn fiets gaan.
Met de routebeschrijving die aan de fiets was gehangen in de hand, fiets ik door het stralende lenteweer van afgelopen zaterdag. Langs de molen, tweede rechts... via de buren van de ouders van de getuige, van wie ik een
A
krijg, kom ik uiteindelijk in een tuin terecht waar de madeliefjes bloeien, en de tafel gedekt is met fruitsalade, spekkies en een heleboel lettertjes. "Daar ben je al!" roepen de getuigen en de vriendinnen die ook in het complot zitten. Ik krijg een vrolijke foute bloemenkrans om mijn hoofd gegooid, en een rietje in mijn hand waar alles wat ik vandaag drink door zal moeten...
Tijdens de lunch vind ik onder het deksel van de appelstroop de
V
en na het bellenblazen en rijgen van een armbandje met de lettertjes op tafel, komt er een aanwijzing met daarin een
I.
We klimmen op de fiets om de trein van 13.18 te nemen en ik snap nog niet of het nu 'kavia' moet zijn, of nog 'vakantie' gaat worden. Geen van beide, waarschijnlijk. Onderweg komt er nog een
E
bij, en op Schiphol krijg ik via een puzzeltje met een kopje thee de
R.
De geheimzinnige gezichten en twinkelende ogen om mij heen zorgen ervoor dat ik het ook wil weten en verwoed leg ik de letters in allerlei volgordes. We nemen nog maar een spekkie uit de enorme kilozak die is meegegaan. Wat zou het zijn? Wanneer onze volgende trein al te horen is, zie ik het opeens! "Varekai", de voorstelling van het Cirque du Soleil!

In de grote tent met de witte punten beleef ik een paar uur lang de mooiste sprookjes: kostuums die je fantasie te boven gaan, muziek die je laat zuchten of schateren, lichamen die vormen maken die je niet voor mogelijk hield, lichtjes uit het niets. Wanneer we buiten staan, moeten we knipperen en gapen: wat een belevenis!

In de trein terug blazen we bellen uit het raampje, en toeteren onze roltongen plat. We komen terug in Leiden, waar het feestje nog doorgaat! Pannekoeken! Nog twee vriendinnen wachten ons aan een knusse tafel op, waar binnen no-time de lettertjes van vanochtend alweer liggen. Genieten van een pannekoek in je mond en vriendinnen om je heen en in je hoofd nog de kleuren van Varekai en bellenblaas...

Dankjulliewel!

  • 06 Mei 2008 - 06:58

    Marlien:

    Hoi Jenneke,

    Dit klinkt als een goede dag! Ik heb ook heerlijk genoten van een weekendje Gent!
    Tot over een kleine 3 weken.
    Groetjes Marlien

  • 06 Mei 2008 - 07:01

    Joop:

    die vakantie met een kavia komt nog wel...

  • 12 Mei 2008 - 11:24

    Clara:

    hoi meid, ik ben blij dat je zo van je dag hebt genoten!!

    knuffel

  • 15 Mei 2008 - 12:39

    Jet:

    klinkt als een leuk dag, jammer dat ik er niet was. Maar maandag vertrekt mijn vliegtuig naar NL, ik kan bijna niet wachten om jullie allemaal weer te zien (en jou in het wit natuurlijk, met je wijd uitlopende mouwen :-)

    groetjes

    Jet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Leiden

Jenneke

Waar je allemaal niet terecht komt als taalkundig onderzoeker: veldwerk, conferenties, vakanties...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 172729

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 September 2015

2014-2015

03 Augustus 2014 - 25 Augustus 2014

Op veldwerk in Uganda

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: