Ach, het went... - Reisverslag uit Pavia, Italië van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu Ach, het went... - Reisverslag uit Pavia, Italië van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu

Ach, het went...

Blijf op de hoogte en volg Jenneke

08 September 2014 | Italië, Pavia

Vorige week was ik in Oxford voor een praatje bij de meeting van de Linguistics Association of Great Britain. En Oxford is, zoals ze zeggen, 'die andere universiteit', waarmee meteen de rivaliteit tussen Cambridge en Oxford duidelijk wordt. Het is verbazingwekkend hoe de steden op elkaar lijken. En nog verrassender vind ik het dat ik ontdek hoe gewend ik hieraan ben: ja, natuurlijk vinden de presentaties plaats in een eeuwenoud college, en uiteraard is er een formeel diner in een dining hall met high table. Het heeft een soort vanzelfsprekendheid gekregen die ik niet snel bij mezelf verwacht had.

Na een dagje bijkomen met Wilbert ben ik zondag vertrokken naar het volgende praatje, bij de conferentie Syntax of the World's Languages. Het duurt eindeloos om van het vliegveld in Milaan naar de schattige stadje Pavia te komen, maar ik moet zeggen: het is de moeite waard. Leuk om collega's weer te zien, zelf een goede presentatie gegeven en daarna genieten van Italiaanse heerlijkheden zoals ijs en zomers weer. Wat een rotleven toch ;-)

  • 08 September 2014 - 20:42

    Marlien:

    Hoi Jenneke.

    Je hebt inderdaad een rot leven ;)
    Wij hebben het ook niet slecht. Flrois Niels Versteegh is op 22 augstus geboren. Alweer ruim 2 weken zijn we heerlijk aan het genieten met z'n vieren! Alles gaat goed.

    Groetjes Marlien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Pavia

Jenneke

Waar je allemaal niet terecht komt als taalkundig onderzoeker: veldwerk, conferenties, vakanties...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 3016
Totaal aantal bezoekers 172694

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 September 2015

2014-2015

03 Augustus 2014 - 25 Augustus 2014

Op veldwerk in Uganda

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: