Ach, het went... - Reisverslag uit Pavia, Italië van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu Ach, het went... - Reisverslag uit Pavia, Italië van Jenneke Wal - WaarBenJij.nu

Ach, het went...

Blijf op de hoogte en volg Jenneke

08 September 2014 | Italië, Pavia

Vorige week was ik in Oxford voor een praatje bij de meeting van de Linguistics Association of Great Britain. En Oxford is, zoals ze zeggen, 'die andere universiteit', waarmee meteen de rivaliteit tussen Cambridge en Oxford duidelijk wordt. Het is verbazingwekkend hoe de steden op elkaar lijken. En nog verrassender vind ik het dat ik ontdek hoe gewend ik hieraan ben: ja, natuurlijk vinden de presentaties plaats in een eeuwenoud college, en uiteraard is er een formeel diner in een dining hall met high table. Het heeft een soort vanzelfsprekendheid gekregen die ik niet snel bij mezelf verwacht had.

Na een dagje bijkomen met Wilbert ben ik zondag vertrokken naar het volgende praatje, bij de conferentie Syntax of the World's Languages. Het duurt eindeloos om van het vliegveld in Milaan naar de schattige stadje Pavia te komen, maar ik moet zeggen: het is de moeite waard. Leuk om collega's weer te zien, zelf een goede presentatie gegeven en daarna genieten van Italiaanse heerlijkheden zoals ijs en zomers weer. Wat een rotleven toch ;-)

• 08 September 2014 - 20:42

Marlien:

Hoi Jenneke.

Je hebt inderdaad een rot leven ;)
    Wij hebben het ook niet slecht. Flrois Niels Versteegh is op 22 augstus geboren. Alweer ruim 2 weken zijn we heerlijk aan het genieten met z'n vieren! Alles gaat goed.

Groetjes Marlien